W ostatnim czasie coraz większą popularność zdobywa SEM, czyli (upraszczając) marketing w wyszukiwarkach internetowych. Z kilku powodów jest to bardzo ciekawa forma marketingu, a głównym z nich jest chyba to, że z reklamą trafiamy w ten sposób do osób, które wykazują zainteresowanie naszym towarem/usługą.
Niestety w związku z tym wzrostem popularności, coraz częściej można się natknąć na oferty „pozycjonowania” z gwarancją osiągnięcia k-tej pozycji w wynikach wyszukiwania na dane hasła. Większość tych ofert kusi nas ceną (są one zazwyczaj nieporównywalne z tym, ile trzeba zapłacić za umieszczenie banera gdziekolwiek) oraz bardzo szybkim czasem realizacji.
Jeśli chcesz skorzystać z tej formy marketingu, powinieneś jednak uważać. Dobrze wykonany, może Ci bardzo pomóc; źle – bardzo zaszkodzić.
Aby zatem uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, przeczytaj koniecznie poniższe artykuły. Ich lektura zajmie Ci maksymalnie 10-15 minut (nie jest to chyba zbyt wielki koszt, prawda?):
- Warto zadbać o SEO i SEM – list otwarty do “Gazety Prawnej” – wpis z bloga Mirka Połyniaka spowodowany zaskakująco niskim merytorycznym poziomem artykułu z Gazety Prawnej na temat SEM
- Etyka i marketing w wyszukiwarkach – wpis Bartka Krzemienia z bloga Magiczne SEO i SEM – dowiesz się z niego, na co zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy tak, aby tego nie żałować.